
Typ Škoda 746, vybaven novými modernizovanými motory z modelu Škoda Favorit. 1987-1990
Vyráběl se v provedeních:
136 L(=de Luxe, základní model, výbavou odpovídal vozu Š 130 L)
136 GL(=grand de Luxe, vyšší výbava, výbava odpovídala vozu Š 130 GL
135 L(=de Luxe, základní model, výbavou odpovídal vozu Š 130 L, vybaven motorem Š742.135 s hliníkovou hlavou válců - motor mohl spalovat bezolovnatý benzín)
135 GL(=grand de Luxe, vyšší výbava, výbavou odpovídal vozu Š 130 GL, vybaven motorem Š742.135 s hliníkovou hlavou válců - motor mohl spalovat bezolovnatý benzín)
136/135 GLi(=grand de Luxe, vyšší výbava, výbava odpovídala vozu Š 130 GL, motor vybaven vstřikovací jednotkou Bendix a třícestným řízeným katalyzátorem s lambda sondou, vyráběny na speciální zakázku splňující americké exhalační předpisy US 83, vozy pouze na export, vyrobeno pouze velmi malé množství čítající několik stovek kusů.
Technické údaje:
Motor: čtyřdobý zážehový, rozvod OHV
Zdvihový objem: 1289 cm3
Výkon: podle označení 46 kW(při 4800 ot/min)
Maximální točivý moment: podle označení 100,0 Nm.min-1
Spojka: suchá jednokotoučová
Převodovka: dvouhřídelová, pět stupňů vpřed+jeden zpět
Převodová ústrojí: v bloku s motorem(od předu dozadu: převodovka-rozvodovka-motor)
Nejvyšší rychlost: 150 km/h
Spotřeba paliva: 5,7 až 8,9 l/100 km
Celková hmotnost: podle typu provedení 1255 až 1290 kg
Příprava směsi: karburátor Jikov - SEDR
Rozvor: 2400 mm
Vrtání/zdvih: 75,5x72 mm
Robin Macek 4.H 2014-2015 SPŠ Zlín frosstenacz@seznam.cz